2013. június 21., péntek

Legenda, Született tehetség

Bejegyezte: 1995 dátum: péntek, június 21, 2013


Tartalom: "A hajdani Los Angeles partvidékét elöntötte a tenger. Észak-Amerika két nemzetre szakadt; a Köztársaság hadban áll a Kolóniákkal.
A jómódú környéken, az elithez tartozó családba született, tizenöt éves June kivételes tehetség. kötelességtudó, szenvedélyes, a haza iránt elkötelezett, nyitva áll előtte az út a Köztársaság legmagasabb katonai köreibe.
A Lake Szektorban, a nyomornegyedben született, tizenöt éves Day a Köztársaság legkeresettebb bűnözője. De a szándékai korántsem olyan elítélendők, mint azt gondolnánk.
Ők ketten két külön világban élnek, és talán sosem keresztezné egymást az útjuk, ám egy nap June bátyja gyilkosság áldozatává válik. Az első számú gyanúsított Day lesz. Ezzel kezdetét veszi a mindent eldöntő macska-egér játék, melyben Day kétségbeesett versenyt fut a családja életéért, miközben June elszántan igyekszik megbosszulni bátyja halálát. De az események megdöbbentő fordulatot vesznek. Rájönnek, kettejükben van valami közös, és azt is megtudják, milyen messzire hajlandó elmenni a hatalom, hogy megőrizze titkait."


Ez a könyvsorozat egy disztópia. (az Éhezők Viadala is az volt) A disztópia pedig nem más, mint az  antiutópia, ami ellentétes az utópiával. Általában a jövőben játszódik. A disztopikus társadalmakban gyakran az életkörülmények nyomorúságosak, a szenvedés, a szegénység, az elnyomás, az erőszak, járványok és szennyeződések jellemzőek.

Legenda:

Hogyan találtunk egymásra: Nézelődtem és megtetszett a tartalma. Aztán áradoztam a két legjobb barátnőmnek, hogy majd szeretném megvenni és mennyire érdekesnek tűnik. Rá egy hónapra pedig megvették nekem a születésnapomra ^^ Hát nem édesek? Imádom őket. Nagyon nagyon köszönöm nekik

Szereplők: Kedvenc szereplőim: Day és June

June: A főhősnő, a gazdag lány, az elit, a tehetség. Okos és erős. Az elején nem volt szimpatikus, mert tipikus gazdag lány volt. Néha volt egypár gonosz gondolata a szegényekről, de csak az elején. 
Day: Íme a főhősünk. Bajkeverő, de csupa szív és mindennél jobban szereti a családját. Nem lehet nem szeretni. :D
A történetet June és Day szemszögén keresztül olvashatjuk. (egyszer az egyik, egyszer a másik)
Metias
Metias: June bátyja. Sajnáltam, hogy meghalt. Nekem szimpi volt. Végülis is az ő halála robbantja ki az eseményeket. 
Tess: Nem volt vele semmi baj, de számomra nem vált szimpatikussá. 
Thomas: Vele kapcsolatban nem tudtam mit gondoljak XD Semleges volt.

A történet izgalmas, egyáltalán nem unalmas. Pedig ebben a kötetben még nem indulnak be igazán az események. Sok kérdést nyitva hagyott, de a további kötetekben ezekre biztosan választ kapunk. 

Szerelmi szál: Tetszett June és Day vívódás az érzéseikkel. Viszont úgy igazán itt még nem bontakozik ki a szerelem, mármint nincsenek még 100%-osan tisztában az érzéseikkel. Legalábbis szerintem nem. Érződik az a bizonyos szerelmi háromszög is...

Kedvenc rész: 
Day újra kötözi June sérülését.
June és Day boroznak. XD Imádtam :P

Érdekesség: Lesz belőle film *-*


Született tehetség:

Hogyan találtunk egymásra: Elég egyszerű XD Mivel tetszett az első kötet és kíváncsi voltam hogyan fog folytatódni, a megjelenés után megvettem. 

Tartalom: "Miután sikerül megszökniük a Köztársaság hadseregének Los Angeles-i erődítményéből, June és Day megérkezik Vegasba, és ekkor megtörténik, amire senki sem számított: az Első Polgár meghal, és a fia, Anden veszi át a helyét. Miközben a Köztársaság egyre közelebb sodródik a káoszhoz, hőseink csatlakoznak a lázadó Patriótákhoz, akik segítenének Daynek megmenteni az öccsét, és átjuttatnák őket a Kolóniákba. Cserébe egyetlen dolgot kérnek: June és Day ölje meg az új Elsőt.
Esélyt kapnak rá, hogy megváltoztassák a nemzet sorsát, hogy hangot adjanak a túl rég óta hallgatásra kényszerített nép óhajának.
Ám June hamarosan rájön, hogy az új Első Polgár egyáltalán nem olyan, mint az apja volt. Így hát döntenie kell. Mert mi van, ha Anden valami újnak a kezdete? Mi van, ha a forradalom többről szól, mint veszteségről és bosszúról, haragról és vérről? Mi van, ha a Patrióták tévednek?"

Véleményem:Nekem az eleje nagyon nehezen indult. Furinak találtam, hogy Day és June így eltávolodtak. (persze a belső monológjuk erre magyarázatot ad) Aztán végre kaptam egy jelenetet. (Fürdőszoba -> na akkor megnyugodtam) 
De utána megint elkezdtem duzzogni XD  Viszont miután lenyugodtam már azon siránkoztam, hogy mindjárt elfogynak a lapok.
Nos... Sokkal izgalmasabb, mint az első. (pedig az is izgi volt) Az események pörögnek, az érzelmek csak úgy áradnak. Megdöbbentő dolgokkal dobálózik az írónő. XD Aztán jön a szívszaggató vég. Nem viccelek... szívszaggató!!!!

Szereplők: 
June: Jajj, hogy én mennyire sajnáltam. Szegény lány annyira nem tudta, hogyan viszonyuljon a dolgokhoz és hogyan reagáljon. Day meg persze félre értette és azt hitte, hogy azért ilyen, mert ő mégiscsak egy elit és ő meg csak egy csavargó. Az ilyen részeknél a hajamat téptem. XD
Day: Néha megtudtam volna folyatni... bár erről nem ő tehet. XD Ahogy mondtam sokszor félreértette Junet, bár ez kölcsönös volt. Néha June is félreértette Dayt. Néhány részt leszámítva Day maga a tökély. A végén azt hittem kidobom az ablakon a könyvet, amikor az orvossal beszél. 
Tess: Óh, hogy én mennyire megutáltam őt. XD
Thomas: Érdekes... érdekes....XD Még mindig nem igazodtam ki rajta.
Metias: O.o Naaaa jóóó. Ő totál ledöbbentett. Nem gondoltam volna. 
Anden: Szimpatikus volt. Szerintem ő jó szereplő.




Ami nagyon tetszett: Végre néhány kérdésre választ kaptam. De persze még így is sok maradt. 
Kedvenc rész: 
Fürdőszobás jelenet. 
Amikor Day és June veszekednek. (amúgy ez nem tudom miért XD)
Ami nem tetszett: A vége határozottan nem tetszett. Hogy lehet így befejezni?   MIÉÉÉÉÉÉÉRT???
Spoiler: Tess lesmárolta, Dayt... -.-" Spoiler vége. 
Összességében: Sürgősen követelem a folytatást. *-* Így nem szabad befejezni a egy könyvet. XD Az idegeimmel játszik az írónő.
KÉREM!!!!

Részlet: 
"– Ne feledd, hogy részeg vagy! És boldog. Állítólag be vagy zsongva a kísérődtől. Legalább mosolyogj egy kicsit! 
Day széles műmosolyt varázsol az arcára. Elragadó, mint mindig. 
– Ah, ugyan már, kedvesem! Azt gondoltam, remekül csinálom. Átöleltem a legcsinosabb leányzót a környéken, hogyne lennék bezsongva tőled? Nem úgy nézek ki, mint aki be van zsongva? Én így szoktam zsongani. – És rebegtetni kezdi a szempilláját."


ÉRDEKESSÉGEK:
 
Ez a kötet amolyan Speciális rész. Én csak külföldi
megjelenésről tudok. Junet és Dayt ismerhetjük meg
még mielőtt találkoztak volna. Hogyan éltek akkoriban,
mit csináltak stb.
Az utolsó, befejezőkötet borítója. Szerintem
gyönyörű szép.


























0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Minden ami vélemény Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review