2013. június 20., csütörtök

Garabonc - Graceling, Zsarát - Fire

Bejegyezte: 1995 dátum: csütörtök, június 20, 2013
Szóval... a Garabonc tetszett... a Zsarát az már kevésbé. De ahogyan azt már máskor is írtam... haladjunk sorjában. :D
 


A garabon - Graceling:
Tartalom: "Katsa, a garabonc Úrnő, egyike azoknak a ritka és fura szerzeteknek, akik különös képességgel születtek. Az ő rendkívüli tehetsége a küzdelemben, a halálosztásban mutatkozott meg; nyolc éves kora óta tudja, hogy akár puszta kézzel is képes embert ölni. A király unokahúgaként kiváltságos életet élhetne, de garabonciája miatt kénytelen a király erőszakos megbízásait teljesíteni. 
Amikor találkozik a szintén garabonciás harcos Pó herceggel, Katsa még nem sejti, hogy élete fordulóponthoz ért. 
Nem számít arra, hogy Pó a barátja lesz. 
Nem számít arra, hogy megtudja az igazságot a saját garabonciájáról – a legkevésbé pedig arra, hogy egy távoli földön lappangó, rettenetes titok közelébe kerül... "


Szereplők:
Katsa: Ő lenne a mi főhősnőnk. Kb. 18 éves. Nagyon jól harcol, erős, kitartó és érdekes személyisége van.  Számomra nem volt túl nagy szám, de nagyon tetszett, hogy egy ténylegesen erős főhősnőt kaptunk. 
Pó herceg: Ő volt a kedvencem ^^ Egyedül a végén akasztott ki... akkor csalódtam benne, de szerencsére megjött az esze.
Keserkék: Hát őt nagyon csodáltam. És tartom magamat ahhoz a véleményhez, hogy ilyen kislány a valóságban tuti nem létezik XD 
Lekk: Hááát... XD Biztos vagyok benne, hogy nagyon beteg volt agyilag. Valami pszichopata.

Szerelmi szál: Tetszett! Szerintem ez jól meg lett csinálva. Bírtam, ahogy szép lassan ráébredtek az érzéseikre és amikor rájöttek, akkor kissé megijedtek.

Kedvenc rész: Áh... kedvenc fejezetem volt. XD Mégpedig a 20. fejezet.

Ami nagyon tetszett: Katsa és Raffin kapcsolata. :) Szép kis színfolt volt a könyvben kettejük barátsága. 

Ami nem tetszett: Az utolsó fejezetek. Az csalódás volt. Spoiler: Reménykedtem egy jobb befejezésben. Pl: Katsa mégis hozzá megy a herceghez és lesz gyerekük. Erre kibökik a szememet azzal, hogy Katsa önvédelmet tanít a birodalom minden részén. Pó meg azon agyal, hogy mondja el az anyjának azt, hogy megvakult. Spoiler vége. 








Zsarát - Fire

Először azt hittem, hogy ez egy folytatás, de ha úgy vesszük, amolyan előzmény. Teljesen új szereplők és új helyszín - mivel a történet a Hegyvízföldi csúcsok Keleti oldalán játszódnak. Itt nincsenek garaboncok, helyettük szörnyek vannak. Ha valaki ezt olvassa el először, akkor kicsit lelövi a Garabonc egyik fontos mozzanatát.  Ami csak rossz ezen a világon az benne volt ebben a könyvben: nemi erőszak, pedofilok, drogok, gyilkolás, nem kívánt terhesség stb. 

Tartalom:
"Völgyeföldén zavaros, vad idők járnak. A fiatal Nash király kapaszkodik a trónjába, miközben a lázadó főurak északon és délen is sereget toboroznak, hogy letaszítsák róla. Az erdő és hegyek tele vannak kémekkel, nyüzsögnek a tolvajok és mindenféle törvényen kívüliek. Itt él Zsarát, aki vad, ellenállhatatlan megjelenésével, a lángnyelvek minden árnyalatában pompázó színű hajával az ember-szörnyek utolsó élő képviselője. Egyszerre gyűlölt és imádott személy ő, akinek különleges képessége, hogy befolyásolni tudja a környezetében lévők elméjét. De Zsarát nem akar visszaélni e hatalmával, nem akarja ártatlan emberek titkait ellopni. Különösen, hogy neki magának is oly sok féltett titka van. Csakhogy feltűnik Brigan herceg, aki azért jött, hogy Zsarátot a Királyi Városba vigye. Az udvarnak ugyanis szüksége van Zsarát segítségére, hogy leleplezze a király ellen szőtt összeesküvést. Messze az otthonától a lány fokozatosan rádöbben, hogy képessége jóval többet ér, mint amiről valaha álmodott. Megmentheti a királyságot. De csak akkor, ha nem fél olyan szörnnyé válni, mint amilyen az apja volt."

Szereplők: Életemben nem olvastam még ennyire gáz szereplőkről. Hát én nagyon kiakadtam a legtöbb viselkedésén. 
Zsarát: A főhősnőnk... Hát fúh! XD Folyamat azt olvastam, hogy mennyire gáz neki, mert ilyen képessége van és milyen szörnyű, hogy ilyen szép.  Meg persze a vére miatt is nyafogott, meg azért, hogy Ő nem akar gyereket. De még azért is nyafogott, mert gonosz volt az apja.  De igazából ez semmi volt... 
Íjász: Még egy gáz szereplő. Azt mondja, hogy szereti Zsarátot... akkor minek dug meg minden útjába akadó csajt? Ezzel aztán tényleg a szerelmét bizonyítja. -.- Egy kanos, irányításmániás, barom volt. 
Brigan: Hát esküszöm... Ő volt a legnormálisabb szereplő. Őt nem utáltam.
EnCian: Zsarát apja. Röviden jellemezve egy pszichopata volt. Viszont úgy tűnt a lányát tényleg szereti...
Naris: Sokszor gáz volt, de végül is nem volt vele bajom.

Ami nem tetszett: Volt jó pár rész, amin felháborodtam. Amin a leginkább kiakadtam az nem más volt, mint Zsarát kapcsolata Íjásszal. (jóóó... igaza van az írónőnek, tanítsuk arra a tiniket, hogy a szomszédban élő helyes sráccal nem gáz, ha néha szexelünk) Aztán itt van, amit meg nem értettem... sőt... kiakadtam rajta... Amikor Íjász beszól neki, hogy volt már rá példa, hogy nőt engedett az ágyába... Hát jóóóó! Ő tudja. XD Aztán EnCián beszólása, hogy Zsarát gyönyörű, Ő pedig férfi. Melyik apa mond ilyet a lányának? O.o Ja és ezen, ha EnCián és Nax megunták a nőket gyerekeket hívattak. O.o Spoiler: Mindenki félrelépett és senki se annak a gyereke, akinek gondolnád.  Íjász két csajt is teherbeejtett. Spoiler vége.

Szerelmi szál: Több is van benne, de a leglényegesebb az elég lassan indul be.  Először inkább barátság és csak utána alakulnak át az érzelmek.

Összességében nekem nem tetszett. Unalmas volt és idegesítő. Még azt is könnyű volt kitalálni, hogy ki a fő gonosz  Miket beszélek?... Könnyű?... Egyértelmű volt!!!!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Minden ami vélemény Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review