2013. augusztus 19., hétfő

Az útvesztő

Bejegyezte: 1995 dátum: hétfő, augusztus 19, 2013
Tartalom:
"Thomas egy hideg, sötét liftben tér magához, s az egyetlen dolog, amire emlékszik, az a keresztneve. Minden más eltűnt az emlékezetéből. Amikor a lift ajtaja kinyílik, Thomas a Tisztáson találja magát egy csapat srác között. A Tisztáson élő fiúk mindennap Futárokat küldenek a lakóhelyüket körbeölelő Útvesztőbe, amelyet nehéz kiismerni, mivel a falai minden éjjel elmozdulnak. Thomas, az utolsóként érkező újonc számára egyre inkább nyilvánvalóvá válik, hogy az Útvesztő egy kód, ami megfejtésre vár. Úgy dönt tehát, hogy ő is Futár lesz. Annak viszont, hogy a megfejtés közelébe kerüljön, komoly ára van: például olyan lényekkel is találkoznia kell, akik elől mindenki más menekül.
EGYSZER CSAK MINDEN MEGVÁLTOZIK…
…megérkezik a Tisztásra az egyetlen lány, Teresa, aki nemcsak Thomasra lesz nagy hatással, hanem az egész csapat sorsára is.
James Dashner trilógiájának első kötete egyszerre borzongató, izgalmas és elgondolkodtató. Az Útvesztőben megidézett világra akkor is kíváncsiak vagyunk, ha nem valljuk be. A tudatalatti és az emlékezet különböző szintjei mindannyiunk életét befolyásolják, és Dashner erre az ismerős érzésre építi Az Útvesztőt, és csalogat bennünket egy saját szabályai szerint működő másik világba, a Tisztásra, ahol a fantázia és a valóság egyszerre van jelen."
„Üdv a Tisztáson!”

Én és a könyv: Nos úgy találtam rá, hogy megtetszettek a filmből közzétett képek. Nagyon érdekelt, hogy vajon milyen.  Aztán a szüleimtől kaptam pénzt és rögtön bevetettem magamat a könyvesboltba és sok-sok válogatás után végül az Útvesztőre esett a választásom. :D

Véleményem:
Most ömlengés fog következni. XD Ugyanis imádtam a könyvet. A kezdeti furcsaságok és hatalmas szemmeresztések után: Hát, hűűű, meg haaaa!!! Eszméletlenül elvarázsolt és magával ragadott. Egy percre se hagyta, hogy unjam. Komolyan egyetlen percre se! Ráadásul miközben olvastam folyamat kattogott az agyam, hogy: Vajon mi a rejtély? Hogy kerültek oda? Kicsoda Thomas? Mégis hogyan fognak kijutni? Ki küldte őket oda?
Nagyon jól van megírva. Az író folyamatosan és lassan csöpögteti az információkat. Én pedig személy szerint áhítattal vágytam minden egyes kis infóra. XD 
Ráadásul a végén még mindig sok kérdést megválaszolatlanul hagyott.
Izgalmas, kalandos, fordulatos, rejtélyes. Tökéletesen megalkotott a rendszere és a felépítése. Imádtam! Legszívesebben rohannék megvenni a könyvesboltba a folytatást... de sajna még nem jelent meg. :(

Szerelmi szál: Nem hiányoltam ebből a regényből a szerelmet. :D Meg aztán valami van, csak nem tudjuk, hogy az mi. XD  Sőt a szereplők se! XD

Szereplők: Leginkább nem a főszereplőt szerettem meg. A kedvenc szereplőim Newt és Minho voltak. 

Ami nagyon tetszett: 
A könyv felépítése.
A rövid fejezetek.
Az, hogy az író őrületbe tudott kergetni azzal, hogy semmit sem tudok -, ahogy Thomas sem. XD Aztán fokozatosan értek meg mindent, derül fény a dolgokra és szokok hozzá, a Tisztás furcsa beszédéhez és magához az ottani rendszerhez. Mintha csak én magam, kívülálló csöppentem volna bele a helyzetbe. 

Ami nem "tetszett":
Kicsit több harcleírást szívesen olvastam volna. :D

Borító: Hmm, hát nem rossz....Mondjuk az eredeti jobb. De találtam egy olyat, ami nekem sokkal jobban tetszik!

"– Nem kéne valakinek valami buzdítót mondania? – kérdezte Minho.(…) 
– Hát hajrá – vágta rá Newt. 
Minho bólintott, majd a csoport felé fordult. 
– Legyetek óvatosak – mondta tárgyilagosan. – Ne haljatok meg. 
Thomas elnevette volna magát, de a félelem ebben megakadályozta. 
– Remek. Most már mindenki fel is lelkesült – mondta Newt, majd hátramutatott az Útvesztő irányába. – Ismeritek a tervet."


ALIG VÁROM, hogy MEGJELENJEN a FILM!!!!



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Minden ami vélemény Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review