2013. augusztus 3., szombat

Tizenhárom okom volt…

Bejegyezte: 1995 dátum: szombat, augusztus 03, 2013
Tartalom: 
"Mikor Clay Jensen hazaér az iskolából, egy különös csomagot talál a verandán, amit neki címeztek. A csomagban néhány kazettára bukkan, amiket Hannah Baker - osztálytársa és titkos szerelme - készített, aki két héttel korábban öngyilkosságot követett el. Hannah elmondja, hogy tizenhárom oka volt annak, hogy úgy döntött, véget vet az életének. Clay az egyik. Ha meghallgatja a kazettákat, megtudja, miért.
Clay egész éjszaka ide-oda bolyong a városban Hannah szavait hallgatva. Tanúja lesz a lány fájdalmának, és megtudja az igazságot saját magáról - az igazságot, amivel soha nem akart szembenézni."

Véleményem: 
Sokakkal ellentétben nekem nem tetszett ez a könyv. Azért akartam elolvasni, hogy legyen egy könyvem amin meghatódhatok és sírhatok egy kicsit. Ehelyett totálisan kiakadtam. Magát az ötletet nagyon eredetinek találom és magával a történettel nincs bajom. Meg bizonyos fokig meg is tudom érteni a szereplőt. De sajnálni, cseppet sem tudtam. Inkább mérges voltam rá. Egyszerűen hülyeségnek tartottam, hogy ilyesmik miatt megölte magát, főleg úgy, hogy a legtöbb dolog ellen tehetett volna. Persze akadt olyan ami ellen nem, de egy letapizást ellehetett volna intézni egy pofonnal. Már nem azért, de az író tehetett volna bele valami megrázóbbat is. Ezek olyan alap dolgok, amikkel a legtöbb lány nap, mint nap találkozik és mégsem ölik meg magukat. Meg amúgy is miféle kis pszichopata az aki kazikat küld és úgymond másokat vádol azzal, hogy igen miattad öltem meg magamat! Most vonatkoztassunk el a könyvtől és gondoljunk bele abba, hogy mi mit szólnánk ehhez? Egyes emberekben egy világ dőlne össze. Meg aztán szerintem unalmas is volt. Csak az tartotta fenn az érdeklődésemet, hogy ugyan mi a fenét tett az Clay nevű srác. Miután pedig megtudtam már nem is nagyon akartam tovább olvasni, pedig már nem volt sok oldal. (Kicsit talán kegyetlen voltam, de egyszerűen ez a véleményem) 


Ami tetszett: 
A tanulsága: Soha ne szalaszd el a lehetőségeket. Ha valaki szeretsz vagy kedvelsz: Ne engedd őt el. (mármint nekem ez jött le)

Szereplők: 
Hannah: Nem kedveltem. Gyenge jellemnek találtam. Nem tudtam sajnálni. Nem kellett volna meghalnia. Elutasította a segítséget. Szerintem nem is kellett neki az a 13 ok, egyszerűen megakart halni.
Clay: Hát én őt se tudtam szeretni. Folyton csak sopánkodott, hogy miért nem vette észre azt, hogy valami baj van a csajjal? Jóformán nem is ismerte, akkor mit akart észrevenni? 
Többi szereplő: A többi szereplő se jobb. -.-"

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Minden ami vélemény Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review