2013. november 19., kedd

Lament – A Látó szerelme

Bejegyezte: 1995 dátum: kedd, november 19, 2013
Tartalom:
"Hát nem tudod, mi történik a Látóval, aki nem tud uralkodni a tündérnépen?
A mindössze tizenhat éves Deirdre Monaghan bámulatosan tehetséges zenész. Hamarosan rá kell azonban döbbennie, hogy Látó is – különleges tehetsége képessé teszi, hogy saját szemével láthassa a mágikus erejű tündéreket.
Deirdre egy szép napon váratlanul arra eszmél, hogy fülig beleszeretett egy Luke nevezetű titokzatos srácba, aki mintha a semmiből robbant volna be addig teljesen hétköznapi életébe. Ám a fiú iránta mutatott élénk érdeklődése egyszerű nyári románcnál talán sokkal sötétebb szándékot takar. Amikor felbukkan a színen Aodhan vészjósló alakja, aki a tündérkirálynő halált hozó parancsát hozza, Dee hirtelen a tündérvilág forgatagának kellős közepébe csöppen. Az érzelmektől fűtött hatalmi játszma kereszttüzében pedig ott áll Dee mellett komolytalan, ám végletekig hűséges legjobb barátja, James is.
Bár Deirdre azt kívánta, bárcsak ne várna rá még egy végtelenül unalmas nyár, talán mégsem egy több száz esztendős tündérkirálynővel vívott csata volt az, amire igazán vágyott."


Én és a könyv:
Új hobbimmá vált manapság, hogy úgy választok könyvet, hogy csak a címet és a borítót nézem. (Persze nem minden esetben) Aztán meg ott van az, hogy hála a Vastündéreknek beleszerettem a tündéres történetekbe és mivel a harmadik regényre még várni kell, szükségem volt valami más tündéres sztorira. Itt pedig a cím tündéreket ígért. :D

Véleményem:
A könyv hat részre van osztva: Első, második, harmadik, negyedik, ötödik és hatodik könyv. A feloszlás alapján én is feltudom magamban osztani a könyvet.
Ugyanis.... Az első része - azaz az első könyv - egyáltalán nem tetszett. Minden egyes fejezet után szünetet tartottam az olvasással(kb. két-három napot) és azon gondolkodtam, hogy abbahagyom.
Megjelenik a titokzatos srác... és persze rögtön szerelmes lesz belé a lány. Nem tudok azonosulni az ilyen hülye szerelmekkel... ha valakit nem ismerek, akkor nem szeretek bele. Meg az, hogy az egyik mondattal ütötte a másikat. Pl: A csaj gondolja: Teljesen megbízom benne. Rá két mondatra: Most komolyan azt hiszi, hogy vakon megbízom benne?(persze nem szó szerint idéztem) 
A második résznek a végén már volt olyan, ami tetszett és reménykedtem benne, hogy még lehet a történet jó. De igazából ezt a második részt is, meglehetősen untam.
Aztán a harmadik résznél már egész jó lett. A történet végre úgy igazán beindult és érdekelt, hogy mi fog történik.
Végül pedig a negyedik könyvtől a maradék részt már teljesen végégi olvastam. A vége olyan szempontból nem tetszett, hogy... szerintem ez egy fura befejezés volt. Magamban feltettem a kérdést: Komolyan ez a vége?
Szóval volt, ami nem tetszett és volt, ami igen. Annyi biztos, hogy maga a történet érdekes és az eléggé bejött. Tetszett a tündér világ kidolgozása és a  leszámolás is- nem azaz átlagos leszámolás volt. Szerintem nem rossz könyv, csak elég nehezen indult. :)
A szereplőkről:
A főhősnőnk, Deirdre... kis szerencsétlen volt az elején és engem meglehetősen irritált, de a regény végére már úgy-ahogy megkedveltem. Luke... a titokzatos fiú.... lehet, hogy gáz, de nekem nem lett a szívem csücske. Túlságosan nyálas, szenvedős szereplő. Számomra semleges volt... James - alias legjobb barát - vicces volt, jó fej volt és persze szerelmes, de ennyi. A szívemet ő sem mozgatta meg. Két kedvencem: Brendan és Una. (Főleg, Una.)
.
Ami nagyon tetszett:
Una és Brendan meséje, Lukeról.
A szereplő nem tartotta meg magának a tündérdolgot. Nemcsak a legjobb barátjának, de még a munkatársának is elárulta, hogy mi folyik körülöttük. :D

Ami nem tetszett:
Az eleje.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Minden ami vélemény Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review