2014. augusztus 23., szombat

Kaze Tachinu - Szél támad

Bejegyezte: 1995 dátum: szombat, augusztus 23, 2014
Tartalom:
"Hayao Miyazaki a japán animációs műfaj legismertebb művésze, akinek egész életművét rendkívüli rajongással követi a közönség. Utolsóként beharangozott filmje, a Szél támad a repülés motívumát járja körbe.
Jiro arról álmodik, hogy repülőgépeket tervez. Mivel gyerekkorától erős szemüveget hord, és emiatt reménytelen, hogy pilóta legyen belőle, 1927-ben csatlakozik a legnagyobb japán repülőgéptervező mérnökcsapathoz. Tehetségét korán felfedezik, és a világ legelismertebb tervezői között tartják számon, majd egész életében óriási lendülettel dolgozik a repülés technológiai fejlesztésén. A film élete krónikája, és mindazon eseményeké, amelyek komoly hatással voltak rá: az 1923-as nagy földrengés, a gazdasági válság, a tuberkolózis-járvány, vagy Japán bekapcsolódása a világháborúba. Megismerjük Jiro szerelmét is, Naokót, illetve kollégáját, Honjót, akivel mély barátságot szőnek."




Véleményem:
Imádom Miyazakit úgyhogy nem hagyhattam ki az utolsó animéjét, amellyel búcsút mond a szakmának. Gondolom nem vagyok egyedül a szomorúságommal.
Nos, nem lesz a kedvenc Miyazaki művem ez a darab. Viszont az biztos, hogy most is hozta a színvonalat és nagyon igényes művet alkotott.
A híres és imádott művész animéiben megszokhattuk, hogy nem csak a szórakoztatás, hanem a mélyebb tartalom is fontos.
Jelen esetben... nekem kicsit sok volt a mélyebb tartalom. Sőt szerintem észre se vettem az összeset.
Most nem a megszokott fantasy elemekkel kápráztat el minket és szereplők is felnőttek, illetve komoly témát boncolgat. A komolyabb témák alatt a következőket értem: földrengés, gazdasági válság, világháború, elmaradottság stb.
A történet igazából több síkon is mozog - legalábbis én így vettem észre. Van a való világ és az álmodozás világ, ahol minden valóra válik. A művészet szabadsága és az álmok beteljesülése fontos tényező ebben az animében.
A szerelmi szál sem maradt el, ami megint csak eltért a már megszokottól.
A grafikáról szerintem már írnom sem kell, a szokásosan szemet gyönyörködtető részletgazdagság.
Szóval ennek az animének most nem a gyerekek voltak a célközönségük és nem szokványos. A vélemények is megoszlanak róla. Én azt mondom, hogy mindenki döntse el maga, hogy neki tetszik-e vagy sem. :)

Ami nagyon tetszett:
A szép szerelmi szál.

Ami nem tetszett:
Számomra túl hosszú volt, ezért kicsit untam.






0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Minden ami vélemény Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review