2014. június 7., szombat

Szent Johanna gimi 7-8. és Kalauz

Bejegyezte: 1995 dátum: szombat, június 07, 2014
Spoilert tartalmazhat az előző kötetekre nézve!!!
Szent Johanna gimi - Útvesztő
Tartalom:
"Szeptember 1-jén Reniék immár irigyelt végzősökként lépnek be a suli épületébe, de vajon tényleg irigylésre méltó a helyzetük? Egy biztos: a legzsúfoltabb, legeseménydúsabb évnek néznek elébe, amelynek már az első fele is tele lesz óriási élményekkel (szalagavató, nagy végzős bulizások, utolsó közös szilveszter), ugyanakkor komoly buktatókkal (érettségi tárgyak kiválasztása, a felkészülés megkezdése és a nagy kérdés: a továbbtanulás). 
Ám a 12/b., mint tudjuk, nem átlagos társaság: ők mindent megtesznek azért, hogy az utolsó évük valóban felejthetetlenné váljon, nemcsak önmaguk, de a Szent Johanna gimi összes tanára és diákja számára is…"


Véleményem:
Hőseink végre végzősök lettek. Biztosan kijelenthetem, hogy kilencedikes kisdiákként mindenki az utolsó évet várja. Persze a vele járó macerát már kevésbé. (Érettségi, továbbtanulás) Itt már tényleg fel kell nőni.
A hetedik kötettel is ugyanúgy vagyok, mint a harmadikkal. Tetszett is meg nem is. Szóval nekem ez a két kötet tetszik a legkevésbé. /Ez vicces, mert az írónőnek meg pont ez a kettő a kedvence XD/
Sok a vicces jelent és az aranyos - hisz szerelmespárunk nem is tud másmilyen lenni. De vannak drámák és nem várt fordulatok is. :D

Ami nagyon tetszett:
Az új szerelmespár :D

Ami nem tetszett:
Nehezen haladtam vele.


Idézet:

"Mivel még nem érkezett meg a tanár, odasétáltam a radiátoron ülő Cortezhez, aki valamit… olvasott. (???!!!) 
– Maradj így, csinálok egy képet – álltam meg előtte, mire mosolyogva felnézett rám. – Csak vicceltem. Meglepődtem, hogy olvasol. 
– Mi? Olvasok? – kérdezte döbbenten. – Tényleg! Ezek betűk! És sorok! Ne, nem bírom! – szólt tettetett ijedtséggel, és elhajította a magazint, ami szétnyílva zuhant a földre. 
– Jó, csak fura volt – mondtam zavart mosollyal. 
– Reni. Tudom, hogy ez neked fura – kezdte Cortez, megfogva a kezem. – És lehet, hogy ez most sokkolni fog. De azt hiszem, ideje elmondanom. 
– Igen? – vigyorogtam önfeledten. 
– Nem csak arról van szó, hogy tudok olvasni. Szoktam is. 
– Ez tényleg sokkolt, azt hiszem, le kell ülnöm. 
– Ja, gondoltam, hogy nem vagy erre felkészülve. 
– Hozzászokom a gondolathoz. Menni fog. Erős vagyok – ígértem meg (...)"


"Zsolti és Ricsi átmentek az a-sokhoz „körülnézni”, és lenyúlták tőlük a karácsonyfa alakú tortájukat. 
– Gyerekek, biztos, hogy ezt nekünk adták? – ráncolta a szemöldökét az ofő. 
– Persze. Sok szeretettel – bólogatott Zsolti, aztán kitört belőle a röhögés."


"– Várj ez jó volt, tedd vissza! – kértem a váltakozó csatornák közt felfedezve valami érdekeset. 
– Kizárt dolog. 
– De, tedd vissza. Az a Globe Szanház volt. Mit mondanak róla? – nyúltam a távirányítóért, de Cortez áttette a másik kezébe, hogy „ne érhessem el”. 
– Szerinted az elmúlt 400 évben történ valami izgalmas vele? 
– Például leégett. 
– Aha. Mikor is? 

-  1613-ban – vágtam rá az egyértelmű választ. 
– Na, azóta viszont tényleg csak ott áll – legyintett. 
– De én azt szeretném nézni, nem a hülye hokit. 
– Ez fájt – meredt rám amolyan „most megsértettél stílusban”. (…) 
– Jó, bocs nem hülye a hoki. De a Globe Színház… 
– Tessék – kapcsolt vissza. – Amúgy a tévében nagyobbnak tűnik, tette hozzá, mire felszaladt a szemöldököm. 
– Voltál Londonban? – néztem rá döbbenten. 
– Ja – vonta meg a vállát, mintha ez olyan természetes lenne. 
– Túl sok mindent nem tudok még rólad – mosolyodtam el, Cortez. Megfogta a karom, és magához húzott. 
– Mit akarsz tudni? – kérdezte, egészen közel hajolva hozzám. 
– Hogy milyen a Globe – suttogtam nevetve, de természetesen nem válaszolt, mert közben megcsókolt."




Spoilert tartalmazhat 

az előző kötetekre 

nézve!!!

Szent Johanna gimi -

Örökké

Tartalom:
„Okos kis könyv ez, elindult a saját útjára. Én pedig most magára hagyom, elengedem, hiszen én azt hiszem, mindent megtettem, amit lehetett, mindent úgy írtam, ahogy szerettem volna, most pedig elégedett vagyok az eredménnyel, mert tudom, én a kezdetek kezdetén valami ilyesmit akartam a végére. Nem egy finálét, elcsépelt ömlengést vagy túlcsavart szálakat. Úgy érzem, ez a sorozat az egyszerűségével nyerte el mindazt, amit elnyert, én pedig végig tartottam magam ahhoz az elvemhez, miszerint ez csak egy sztori egy hétköznapi lányról, A FIÚRÓL (csupa nagybetűvel), a tanulásról, a barátairól, a családjáról, az életéről meg úgy általában, a Szent Johanna gimiről.” Leiner Laura
„ Long live Laura Leiner and St. Johanna’s High School!” Meg Cabot A neveletlen hercegnő naplója és sok más bestseller szerzője

Véleményem:
Hát akkor ez ezennel a búcsú is. Hiszen ez az utolsó kötet. Megjegyzem nagyon kétkedve kezdtem neki a sorozatnak. Azt gondoltam, hogy nekem ugyan nem fog tetszeni. Hát tévedtem. XD Ez a sorozat tökéletes volt arra, hogy vidámságot csempésszen a napjaimba. Bár minden gimis osztály ennyire összetartó lenne. :) Mert a 12. B egyszerűen tökéletes volt.  Persze tudom én, hogy ilyen kb. sehol se létezik és alap esetben fogom is a fejem az ilyesmin, hogy ugyaaan ne nevettessenek már. De az SzJg szereplőit nem tudom utálni.
Igen, voltak túlzások és nem mindenhol tökéletes, de ezt ellehet nézni neki. Reni karaktere sem tökéletes és néha kicsit bosszantó, de végül még őt is sikerült - úgy ahogy - megkedvelnem. A kedvencem határozottan Kinga és Cortez lett. Az első kötetekben még mind a kettőjüket semlegesnek találtam, aztán ahogy haladat a sztori, egyre inkább a szívemhez nőttek. Mondjuk ez szinte mindenkiről elmondható volt. Kivéve szegény Arnoldról... Arnold... eltávolodott. XD Ezt amúgy sajnálom is, mert én az elején, annyira szerettem őt.
Azt nem mondom, hogy bármikor is meghatott a sztori. Sokak véleményében olvastam, hogy sírt, bőgött stb. Ezekhez a fajta érzelmekhez - a pasi nem vesz észre, szóval bőgök egy sort - én már idős vagyok, vagy nem tudom. XD Viszont rengeteget nevettem és mosolyogtam.
A befejezés is jól lett megoldva, de én még úgy olvastam volna róluk. XD
Jó volt ez a könyvsorozat, egy élmény :)

Ami nagyon tetszett: 
Ballagási beszéd 

Ami nem tetszett:
...

Idézet:

"Az ember szeretné, ha minden a régiben maradna, de ha egyszer elmúlik valami, akkor nehéz úgy tenni, mintha semmi sem változott volna. 
(…) a jövőben minden megváltozik, mert olyan amilyen ma volt, már soha többé nem lesz. Sose fogjuk elfelejteni."


"– Örülök, hogy ilyen gusztustalanul boldognak látlak, és bízom benne, hogy azért hamarosan leszeded ezt az idegesítő vigyort a fejedről – sóhajtotta unottan. 
– Köszönöm – mosolyodtam el, és visszaindultam hozzá. 
– Felejtsd el. Tűnés – hajtott el. Aj, honnan tudta, hogy meg akartam ölelni?"


"– Szia, bébi – integetett Virág vidáman, mire mind vihogni kezdtünk. Zsolti kérdőn nézett rá. 
– Szia, mókuska – vonta meg a vállát végül. 
– Te, figyelj csak, bébi… – kezdte Kinga, Zsolti pedig gyanakodva összehúzta a szemét, és fürkészve figyelt minket. 
– Na, jó, mi folyik itt? 
(…) 
– Drágám, ideadnád a francia szótáradat? – kiáltotta nekem, mire Cortez a fejét fogva röhögött, én pedig széles vigyorral kiszedtem a táskámból a szótárt. 
– Mézes puszedlim, már megint otthon felejtetted? – nyújtottam felé. 
– Igen. Örök hála, kis kabócám – vette el. 
– Menjetek már a fenébe! – kiabálta Zsolti lángvörös fejjel. 
– Cicuska, ne idegeskedj – nézett rá Robi „kedvesen”
."



Szent Johanna gimi - Kalauz

Tartalom

"Minden, amit a Szent Johanna gimi könyvsorozatról tudni akartál, egyetlen, illusztrált kötetben.

A tartalomból:
– gyakran ismételt kérdések, és válaszok a sorozattal kapcsolatban
– érdekességek az SzJG-ről
– best of SzJG
– az SzJG zenéi
– Reni könyveinek listája
– a karakterek, Reni levele Corteznek (részlet)
– kimaradt jelenetek
– elvetett borítótervek

Leiner Laura elő- és utószavával
SzJGereknek kötelező ;)"

Véleményem:
Hmm... Kicsit csalódtam... Tetszettek a kimaradt jelenetek és az is tetszett, hogy a könyv miképpen jutott el az írónő képzeletétől az olvasókig... Sőt külön örültem Reni levelének... Ráadásul a rajzok is cukik voltak. :)
De sokkal több titkos részletre számítottam. Azt hittem, hogy több mindent megtudhatok a szereplőkről :( Azt hittem, hogy kapok valami olyat, amit eddig nem!
Például teljesen feleslegesnek éreztem azt a részt, ahol az írónő kedvenc részeit olvastam... MIND A 8 KÖTETBŐL!!! Persze lehet, hogy valakit meg éppen ez érdekel. Meg sokszor akadtam olyan kérdésekbe a neten, hogy mi volt ennek meg annak a zenelistája és a Kalauzban ez is benne van. (Engem meg pl. ez se nagyon érdekelt) De azért jó volt elolvasni és elég hamar végeztem vele, egy nap alatt.

Ami nagyon tetszett:
Az egyik kimaradt jelenet, amiben Cortez elveszi Reni könyvét *-*

Ami nem tetszett:
Kicsit csalódtam...


Végezetül: Az SzJg megihletett engem és írtam egy fanficet... aztán rá kellett jönnöm, hogy ezt nem lehet... :/ Igen! Ezen tök ki vagyok akadva... Mert szerintem ez hülyeség. Senki se azért írja a fanficeket, mert abból akar meggazdagodni és elvenni az író karatereit... Na mindegy. :D Tudomásul vettem, hogy senki nem ír SzJg fanficet (nyilvánosan legalábbis) Ám én annyira lelkes voltam, hogy még borítót is rajzoltam az enyémnek. XD Ezt azért megmutatom :D

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Minden ami vélemény Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review