2017. január 10., kedd

Rapid Könyves Tag

Bejegyezte: 1995 dátum: kedd, január 10, 2017
Jujj, hát ebben az évben még nem is volt Book Tag!!! 
Szóval épp itt az ideje. :P
Ezt a Tag-et a Sorok között blogon találtam és nekem is nagyon megtetszett. 

Eredetit ITT! olvashatjátok. 




1. Ebook vagy fizikai példány?

Nehéz kérdés. 
Erre két éve kapásból rá vágtam volna, hogy fizikai példány. De mostanában szokásom a telefonomon olvasni és olyan kényelmes - fekszem az ágyban, sötét van, csend és nem zsibbadok el. Jó múltkor konkrétan lusta voltam levenni a megkezdett könyvemet a polcról és inkább belekezdtem egy ebook-ba. xD Viszont egyes köteteknek MUSZÁJ a polcomon is helyet foglalniuk, mert nem bírnám ki, ha nem lennének ott és azt semmi esetre se olvasnám el ebookban. Egyes köteteknél kell nekem, hogy tapizhassam, szagolhassam stb. 
Ja és még annyit, hogy engem soha senki nem tud rá venni, hogy saját magamnak ebook olvasót vegyek. Totál feleslegesnek tartom ha egyszer a telefonom is megfelel erre a célra, vagy egy tablet. 
Szóval végül azt mondanám, hogy is-is. 
2. Puhatáblás vagy keménytáblás?
Puha. Csak akkor veszek keménytáblásat, ha csak abban szerezhető be az adott kötet. (Vagy például volt olyan, hogy egy keménytáblás kötetet be tudtam szerezni 1500 forintért és arra még szép, hogy lecsaptam.)

3. Online vagy könyvesbolti vásárlás?
Inkább online. Olcsóbb. 
Max csak hirtelen felindultságból veszek helyben könyvet. Vagy egy rettentő jó akció keretén belül.(Ilyen volt például az Endgame, amit 1000 forintért dobáltak - amit amúgy még mindig nem olvastam el, pedig tavaly vettem. xD)

4. Trilógiák vagy Sorozatok?
Több idehaza a trilógiám, mint a sorozatom. De ha egy sorozat jó(Luxen, Végzet ereklyéi, Percy Jackson), akkor azokba is szívesen belekezdek. :) Nem tudnék választani, mert ez adott könyvtől függ.

5. Hősök vagy Rosszfiúk?
Attól függ. xD 
Én például imádom Sebastiant, Spoileres lehet, ha még nem olvastad a Végzet ereklyéit!!! aki egy igazi gonosz karakter. Spoiler vége!!!
Viszont ott van Percy is, aki ízig-vérig hős és őt is imádom. :D

6. Egy könyv, amit mindenkivel elolvastatnál?
Nehéz egyetlen egy ilyet kiválasztani. Legyen a Hatalom trilógia, Jennifer A. Nielsen-tól. Azért mert fiúk és lányok is egyaránt élvezhetik és imádnivaló a főhős, vicces, izgalmas és kalandos. 

7. Ajánlj egy alulértékelt könyvet?
Öhhhh... Mondjuk a Szerintem, szerinted. :D(Nincs ugyan alulértékelve, de egész kevesen ismerik) Olyan cuki és bájos és tanulságos is. 

8. Az utolsó könyv, amit befejeztél?
Lady Midnight - Éjfél kisasszony. Nagyon tetszett, az értékelésem itt olvasható.

9. Az utolsó könyv, amit megvettél?
A hiányzó Árnyvadász Akadémia novellákat vettem meg: Az Árnyvadász Akadémia, Tűzpróba, Örök éjre szánva, Kétszer száll alá az angyal.

10. A legfurcsább dolog, amit valaha használtál könyvjelzőnek?
Nem is tudom. O.O 
Egyszer a takarót tettem a lapok közé, amíg kiugrottam a konyhába - de szerintem ez nem olyan fura. xD Más nem igazán jut eszembe.

11. Használt könyvek: Igen vagy nem?
Szoktam használt könyveket venni, de mindig olyat amik szép állapotban vannak. :) Szóval nincs baj a használttal. 

12. Top 3 kedvenc műfaj?
Fantasy(minden fajta fantasy), disztópia, plusz romantikus(de nem az a csöpögős fajta, ami kifolyik a lapok közül)

13. Kölcsönzés vagy vásárlás?
Inkább venni szeretek. :) Kölcsönözni max barátoktól. Könyvtárba nagyon ritkán járok. 

14. Karakterek vagy cselekmény?
Karakter. Mindenképp karakterek. Lehet bármilyen jó a sztori, ha nem szeretem a szereplőket akkor kevésbé fog tetszeni könyv. Ha jók a szereplők akkor képes vagyok a semmit is elolvasni. 
De azért valamilyen szinten történetfüggő a dolog.

15. Hosszú vagy rövid könyvek?
Inkább rövidebb. Egy 900 oldalas könyv kissé megrémiszt. xD Ezért nem olvastam még el az Outlander-t sem.

16. Hosszú vagy rövid fejezetek?
Nem szeretem a harminc oldalas fejezeteket, de azt sem ha csak két oldal. Szóval legyen közepes hosszúságú. :D

17. Nevezd meg az első három könyvet, ami eszedbe jut:
Szikra, Méreghercegnő, Lady Midnight

18. Könyvek, amik megnevetettnek vagy megsiratnak?
Bármelyik Cassandra Clare könyvei elérték már mind a kettőt. Rick Riordan könyvein mindig szakadok a nevetéstől. Brigid Kemmerer: Spark című kötete is elérte mind a kettőt. 
E. Lockhart: A ​hazudósok könyvétől pedig kisebb fajta szökőkúttá váltam. :D

19. A mi világunk vagy kitalált világok?
Kitalált. Számomra a mi világunk unalmas. 
Még azt szeretem, ha a dolog a mi világunkban játszódik, de bizonyos dolgok meg vannak változtatva vagy fel van turbózva természetfeletti lényekkel.

20. Hangoskönyvek: Igen vagy nem?
Nem. Még egyetlen egyet se hallgattam végig. Egyszer egy Stephen King kötetet elkezdtem így hallgatni, de valahogy nem jött be.

21. Ítélsz könyvet borító alapján?
Szerintem egy igazi könyvmoly nem ítél a borító alapján. 
Olyan van, hogy egy borítót meglát az ember és teljesen beleszeret és ez miatt elolvassa a tartalmat. De ha a tartalom nem tetszik, lehet bármilyen szép a könyv akkor sem fogom megvenni. 
Nálam például ilyen most J. M. Darhower: Mindörökké könyve. 
Nagyon-nagyon tetszik ez a borító, de a tartalom alapján nem az én világom. 

22. Könyvből film vagy könyvből sorozat?
Nekem mindegy... Nálam ez teljesen attól függ, hogy jól csinálják-e meg. A sorozat valamilyen szinten azért jobb, mert részletesebben kitudják fejteni a dolgokat. 

23. Egy film vagy egy sorozat, amit jobban szeretsz a könyvnél?
Van ilyen, nem is egy; Emlékek őre, Az 5. hullám(tudom, ezen egyesek felhördülnek de ez van), Büszkeség és balítélet meg a zombik, Vakáció Mr. Darcy-val. Viszont általában a könyv szokott jobban tetszeni. Akkor szokott inkább a film, ha a könyv nem igazán nyerte el a tetszésemet. :D

24. Sorozatok vagy egykötetesek?
Ez nagyon történet függő nálam. De egyébként nagyon ritkán akad egy kötetes könyv a kezembe. Viszont mostanában sok olyat olvasok, amik önállóan is megállják a helyüket, de amúgy egy sorozat részei. 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Minden ami vélemény Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review