2014. szeptember 5., péntek

Árnyék és csont

Bejegyezte: 1995 dátum: péntek, szeptember 05, 2014

Tartalom:
"Alina Starkova sosem várt túl sokat az élettől. A határháborúk során elveszítette a szüleit. Árvaként csupán egyvalakire számíthatott. Egy másik kis földönfutóra, Malra, a legjobb barátjára. Ám mostanra már rá sem számíthatott. Mindkettőjüket besorozták hazájuk, Ravka anyácska hadseregébe. A két fiatalnak életveszélyes küldetésre kell indulnia az Árnyzónába. Ezen az iszonyatos helyen a földöntúli sötétség az úr, ahol valósággal hemzsegnek az emberevő szörnyetegek. Amikor támadás éri a katonai konvojukat, mindannyiuk élete veszélybe kerül. Ám Alina ekkor olyan titokzatos erőnek adja tanújelét, amiről mindaddig még ő sem tudott. A csodálatos megmenekülés kiszakítja a hétköznapok világából.. . Meg sem áll a fővárosig, az uralkodó udvaráig, ahol az árva lány is a Grisa testvériség tagja lesz. Vezetőjük, a titokzatos Kom úr úgy véli, Alina az, akire oly régóta vár Ravka sokat szenvedett népe. A legfőbb varázsló szerint az Alinában rejtőző erő képes lesz elpusztítani az Árnyzónát. A cári udvar fényűző forgatagában sokan Kom úr új kegyeltjének tartják a lányt, aki csak nehezen tud beilleszkedni Mal nélkül. Miközben hazája egyre nagyobb veszélybe kerül, feltárul előtte egy hajmeresztő összeesküvés. Dönteni kell. Szembeszáll a birodalom leghatalmasabb nagyuraival? Egyedül a múltja mentheti meg… hogy Alina megmenthesse a jövőt."


Én és a könyv: 
Kellett valami az Opál mellé, hogy ne legyen postaköltség XD

Véleményem:
Különösebben nem is érdekelt ez a könyv, csak kellett valami az Opál mellé. xD
Viszont már az 50. oldaltól kijelentettem, hogy nagyon jó.
A helyszín és ez az orosz világ is nagyon tetszett, jól esett a változatosság.
Alina szimpatikus volt. Nem volt tökéletes. Naiv volt, kicsit néha még hisztis is, de aztán fokozatosan rájött, hogy az ereje használatát saját maga gátolja és, hogy eddig nem adott bele mindent. Még erősödnie kell, de nagyon jó főhősnő.
Mal… Hát nem tudom. XD Nekem Mal különösebben nem lett a szívem csücske. Nincs vele bajom, de kinek kell ő, amikor ott van az Éjúr is? :P
Természetesen a kedvencem Éjúr. De ez az előbb mondatból már ki is derült. XD Imádom! XD Tetszik ez a komor, sötét személyiség. Vajon tényleg ilyen? Vagy azok a parányi megnyilvánulások, amiket Alina látott az a valóság? Vagy most akkor milyen ő valójában??? Tudni szeretném!!! XD 
Ez kicsit spoileres lehet: Ui: Engem az se zavar, ha tényleg ilyen hataloméhes dög, ha Alinának nem kell akkor adja nekem! XD Spoiler vége.
Voltak részek, amik ledöbbentettek és hangosan megjegyeztem: Erre nem számítottam. A leírások szépek, részletesek – tetszettek. Az Árnyzónát is imádtam, mert szeretem a szörnyeket. xD Szóval: Hűűűű meg haaa! Ahhoz képest, hogy nem érdekelt: imádtam. :D
Nagyon kíváncsi vagyok a folytatásra. :D


A gifet még a Blogturné egyik állomásán
láttam és már a könyv elolvasása előtt
oda voltam érte, de most meg már főleg XD
Ami nagyon tetszett:
Éjúr.
A megalkotott világ.


Ami nem tetszett:
...







Idézet:


"A tömegben valaki énekelni kezdett. Ki a fene lehetett az? Melyik háborodott fakad dalra, miközben a Zóna felé kell menetelnie?"

"A trónra emlékeztető székben ülő férfi azonban alig lehetett valamivel idősebb nálam. Éles metszésű, gyönyörű arca volt. Sűrű, fekete haja valósággal kiemelte kvarcként csillogó, tiszta, szürke szemét."

"– Na jól van. Kérdezz!
(…)
– Hány éves vagy?
Jókedvű pillantás volt a válasz.
– Nem tudom pontosan.
– Hát az meg, hogy lehetséges?
Az Éjúr megvonta a vállát.
– És te hány éves vagy egészen pontosan?
Metsző pillantással válaszoltam. Nem tudtam, hogy pontosan mikor is születtem. Keramzinban valamennyi árva a nagyherceg születésnapján ünnepelte a sajátját. Ezzel fejeztük ki hálánkat jótevőnk előtt.
– Na akkor legalább nagyjából hány éves vagy?
– Miért akarod tudni?
– Azért, mert kisgyermekkorom óta hallgatom ám a rólad szóló meséket, ám ugyanakkor ránézésre csak egy kicsivel lehetsz idősebb nálam – feleltem őszintén.
– Milyen meséket hallottál?
– Hát csak a szokásosat – válaszoltam ingerülten. – Ha nem akarsz felelni a kérdésemre, akkor egyszerűen csak mondd meg!
– Nem akarok felelni a kérdésedre.
– Ó!
Nagyot sóhajtott, aztán megszólalt.
– Százhúsz esztendős. Plusz-mínusz pár év.
– Micsoda? – csattantam fel."


Olyan jó fan vidik vannak hozzá *-*
Párat belinkeltem :D



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Minden ami vélemény Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review