2016. április 10., vasárnap

Fehér macska

Bejegyezte: 1995 dátum: vasárnap, április 10, 2016
Tartalom:
Cassel átoktevők családjából származik, akiknek hatalmukban áll, hogy kezük legkisebb érintésével megváltoztassák valaki érzéseit, az emlékeit, a szerencséjét. Mivel az átoktevés törvényellenes, ők mindannyian gengszterek vagy szélhámosok. Kivéve Casselt. Az ő érintése nem varázslatos, úgyhogy ő kívülálló, az egyenes srác egy görbe úton járó családban. Mindössze egyetlen apróságot kell elnézni neki, hogy három évvel ezelőtt meggyilkolta a legjobb barátját, Lilát.

Az azóta eltelt idő alatt Cassel, beleolvadva a tömegbe, gondosan felépítette a normalitás látszatát. Ám a látszat bomlásnak indul, amikor Cassel egy szörnyű álomtól űzve, amiben egy fehér macska akar neki valamit mondani, egyik éjszaka elkezd alvajárni. Más, felkavaró dolgot is észrevesz, két bátyjának furcsa viselkedését is beleértve. Titkolnak előle valamit, amiből egy rejtélyes történet bontakozik ki. Ahogy Cassel elkezdi gyanítani, hogy részese egy óriási csalásnak, azt is szeretné megtudni, valójában mi történt Lilával. Az is lehet, hogy még mindig életben van? Hogy ezt kinyomozza, Casselnek túl kell járnia az összes körülötte lévő szélhámos eszén.


Én és a könyv: 
Régebben elkezdtem, de félbehagytam.

Véleményem: 
Szóval, ahogy fentebb írtam; egyszer régebben már elkezdtem, de akkor annyira nem volt hozzá hangulatom, hogy kb. a második fejezetnél félbehagytam.
Aztán most egyik ismerősöm nagyon ajánlgatta és nagyjából egyezik az ízlésünk, szóval gondoltam kezdjünk bele újra.
Jó kis könyv volt ez. :D
Kicsit nehezen indul be, de később nagyon szövevényes lesz.
A történet szerint az Átokvetők(akik különleges képességekkel bíró emberek) a történelmünk részei és mindenki tud a létezésükről. Viszont az erejük használata nem éppen legális - persze apróbb varázslatokat itt-ott végezhetnek és létezik a feketepiac és egyéb bűnöző bandák, akiket ez nem igazán érdekel stb.
Plusz ott van az a tény is, hogy az erejük használatakor van bizonyos visszahatás, ami nem éppen kellemes. (Pl: emlékezet vesztés, testrész elhalás stb.)
Ahogyan azt a tartalom is írja, Cassel egy átokvető család tagja. Viszont neki semmilyen hatalom nem áll a rendelkezésére. Ám nagyon okos, jól tud hazudni és remekel az átverésekben.
Kissé mindig is kívülállónak érezte magát a családjában, hisz rajta kívül mindenkinek van valamilyen ereje és valahogy mindig titkolóznak előtte...
Cassel szuper karakter volt. Én nagyon megkedveltem, mivel könyvekben bírom azokat, akik tudnak hazudni, csalni stb. Én is szeretem a jó átveréseket. ^^
A többi karakter is jól ki lett találva, összetett a személyiségük, de a többségüket nem szerettem.
(Van kb. tíz-tizenegy karakter és Casselen kívül hármat kedveltem.)
Szóval a történet, akkor indul be igazán, amikor Casselnek el kell hagynia az iskoláját.
Feltűnik neki a testvérei furcsa viselkedése és ezen kívül fura álmok kezdik gyötörni. Így nyomozásba kezd.
Ez a része a sztorinak nagyon jól ki lett találva, habár számomra sok meglepetést nem okozott. A csavarok többségét ki lehet találni, de azért nem az összeset.
Cselekményről mást nem is írnék, mivel sok minden kapcsolódik sok mindenhez és semmit sem szeretnék lespoilerezni. :D
Összességében: Nekem tetszett, de azért nem az a többször olvasós fajta. :) Talán a folytatást is elolvasom valamikor.

Ami nagyon tetszett: 
Cassel karaktere

Ami nem tetszett: 
Lila karaktere és Cassel tesói nem voltak szimpik.

Idézetek:
"– Az alvási szokásom a probléma.
– Ezt hogy érti? – kérdezi Northcutt igazgatónő, és áthatóan fürkész.
– Sehogy! Csaj alvajártam. Nem kíséreltem meg öngyilkosságot. Ha meg akarnék halni, nem tetőről ugranék le. Ha pedig mégis tetőről ugranék le, gatyát húznék mielőtt megteszem."

"– Nagyon nehéz jó embernek lenni – mondom. – Mert én már tudom, hogy nem vagyok az.
– Néha nem tudom, mikor hazudsz – mondja Sam.
– Sose hazudok – hazudom."

"– Kit érdekel? Mit csináljak? – kérdezi Daneca. – A macska csak bámul rám, és szerintem véres a szája. Ha nézem, egerek és madarak százainak halálát látom: felsorakoznak, hogy a nyelve kiterített szőnyegén a szájába vonuljanak, mint egy régi rajzfilmben. Szerintem én leszek a következő, akit megesz.
– Simogasd meg, anyukám! – mondja Sam. – Ajándékot hozott neked! Azt akarja, hogy megdicsérd, micsoda kemény csaj!
– Te egy icike-picike gyilkológép vagy! – gügyög Daneca.
– Mit csinál a cica? – kérdezem.
– Dorombol – felel Daneca. – Jó cicus! Ki a legjobb gyilkológép? Úgy van! Te vagy! Nagyon brutális, aprócska oroszlán vagy! Igen, az!"


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Minden ami vélemény Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review