2016. július 4., hétfő

Az Ékkő

Bejegyezte: 1995 dátum: hétfő, július 04, 2016
Tartalom:
"Az Ékkő egyenlő a gazdagsággal, a szépséggel és a hatalommal. De vannak lányok, akik számára nem jelent mást, csak a szolgaságot.
Violet a Lápon született és nevelkedett, és genetikai adottságai képessé teszik rá, hogy ő hordja ki az Ékkő egyik előkelőségének gyermekét. A Tó Hercegnője egy aukción vette meg Violetet, aki hamar megtanulja az Ékkő csillogó felszíne alatt rejtőző brutális igazságot. El kell fogadnia a csúf valóságot, és meg kell próbálnia életben maradni."


Én és a könyv:
Az EB-s akciókor rendeltem :)

Véleményem:

Hát végül is tetszett. Nem hagyott bennem túl mély nyomot, de tetszett. Nehéz volt letenni, tudni akartam a végét. Egész hamar a végére értem. (De azért nem kaparom a falat a folytatás miatt)
Egy másik fajta kegyetlen világot láthatott az olvasó, amit csillogásba öltöztettek ugyan, de a felszín alatt romlott.
Kicsit a „Hervadás” című regényre emlékeztetett, de az sokkal felületesebb volt és nem tetszett. (Plusz kissé az Éhezők Viadalára is hasonlít)
Viszont itt szépen felépítette az írónő a világot, minden el lett magyarázva. Az Ékkő világ a hatalomról és a becsvágyról szól. A helyettesek olyanok akár a kiskedvencek – ahogy erre a könyv is kitér. Szörnyű, hogy a helyettesek mennyire kiszolgáltatottak és nem lehet saját akaratuk.
A főszereplő is szerethető, eleven volt. Pedig szegény lány nem sokat beszélhetett, de a gondolataival megragadja az embert. Küzd és bár engedelmességet
mutat, mégse hódol be. A szenvedése átérezhető (Mondjuk az utolsó döntésével nem mondnám, hogy egyetértettem :D)
Szerintem maga a Hercegnő karaktere is érdekes volt. Az ember néha nem tudja eldönteni, hogy mit gondoljon róla. Az mondjuk biztos, hogy nem egy túlzottan szerethető karakter xD
A varázslat pedig meglepett, mert arra aztán nagyon nem számítottam. Bár most még nem igazán volt jelentősége azon kívül, hogy ez miatt lesz egészséges a baba.
Egyedül a hülye szerelmi-szálra néztem ferde szemmel… Ami szerencsére csak könyvnek kb. a fele után jelenik meg. *Aranyos-bájos-tündibündi* DE! Ott van az a DE! A srác cuki és én tökre bírom is, mert szimpi szereplő. És imádom is a romantikát. De olyan hamar egymásba habarodnak… Jó lett volna, ha ezt is szép fokozatosan bontja ki az írónő és nem ilyen „BUMM-megtörtént” módon. Pl. jobban megismerhettük volna Ash-t is.

Ami nagyon tetszett: 
A kialakított világ

Ami nem tetszett: 
A szerelmi-szál nem nagyon

Idézet:
'Most már hivatalosan is a 197-es szám vagyok. Violet Lastingnek vége."

"– A remény értékes dolog, nem? – mondja csendesen. – És mégsem méltányoljuk, amíg el nem veszítjük."

"Megpróbálom elképzelni, milyen lehet, ha a hangommal nem fejezhetném ki magam, és belém hasít a felismerés, hogy ma este pontosan ez történt velem. És egyáltalán nem volt az ínyemre."

"– Nehéz felidézni, hogy ki voltál, amikor állandóan valaki másnak kell beállítanod magad, aki nem vagy."


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Minden ami vélemény Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review