2018. május 21., hétfő

Észérvek és érzelmek

Bejegyezte: 1995 dátum: hétfő, május 21, 2018
Spoilert tartalmazhat a Büszkeség és balítéletre!
Tartalom:
"Mary Bennet nem álmodozik házasságról. Anyja legnagyobb rémületére, Mary nem kíván nővérei, Jane (most már Mrs. Bingley) és Lizzy (most már Mrs. Darcy) nyomdokaiba lépni. Mary és Kitty még a szülői ház biztonságában él, azonban őt – húgával ellentétben – egyáltalán nem érdeklik sem a férfiak, sem a divat, sem a hízelgés. Reményei egyszerűek; zongorázhasson, olvashasson, s ne kelljen hozzámennie az első férfihoz, akit az anyja kifog neki. Csakhogy Mrs. Bennetnek nem szokása, hogy a lányaira hallgasson. Mikor Meryton egyik legtehetősebb lakosa bejelenti, hogy a fia visszatér a városba, Mrs. Bennet azonnal elhatározza, hogy egyik lányának bizony megkondulnak majd azok az esküvői harangok. A társasági életbe csöppenve Mary rájön, hogy az ígéreteket megszeghetik, a pénz győzedelmeskedhet a szerelem felett, s hogy a boldogsághoz vezető út nem mindig a kötelesség. Ám mire ráébred, hogy talán rosszul látta a dolgokat, már lehet, hogy el is szalasztotta az esélyt arra, hogy olyan jövője legyen, amilyenről soha nem is álmodott.

Jane Austen rajongói, és az olyan folytatások, mint a Longbourn árnyékában vagy aThornfield lángokban kedvelői élvezni fogják ezt a magával ragadó regényt."



Én és a könyv: 
Munkatársaim hívták fel rá a figyelmem.

Véleményem:
Eredetileg nem terveztem elolvasni a könyvet.
De a munkatársaim tudják, hogy nagy kedvencem a Büszkeség és balítélet, így rögtön ajánlották. Én meg rögtön hárítottam, mondván nem szeretem a feldolgozásokat.
Legalábbis az olyanok nem érdekelnek, amik Darcy és Lizzy szerelmét viszik tovább. Hátha illúziórombolók lennének.
Csakhogy elolvasva a tartalmat megtudtam, hogy ez bizony Mary-ről fog szólni. Erre azonnal fellelkesültem.
Az erdeit történetben Mary nem vált a szívem csücskévé. Hisz nem jeleskedett túl sok pozitív tulajdonsággal. Ám ebben a kötetben az írónő csodásan szőtte a sorokat.
Mary jelleme jó irányba változik és az írónő magyarázatokkal szolgál korábbi viselkedésének okára is.
A neki szánt pár pedig tökéletesen illet hozzá. :)
Szerintem olvasás közben mindenki tudja mi lesz a könyv vége, de én mégis izgultam értük.
Tetszett az is, hogy bár más hölgyek úgy vélekedtek a férfiról, hogy annyira azért nem vonzó, Mary mégis lenyűgözőnek és jóképűnek látta. :D
Aki még nem elhanyagolható az Kitty. Hiszen neki is kifejezetten nagy szerep jut. Nagyon tetszett az ő jellemfejlődése is.
Plusz ezt-azt a többi Bennet lányról is megtudhattunk és a drága Mama és Papa is jelen vannak. Szerintem a Mrs. Bennet viselkedése nagyon el volt találva, ahogy Mr. Bennet visszavágásai is. Jókat vidultam rajtuk. xD
Plusz ebben a kötetben Mrs. Bennet nem volt annyira elviselhetetlen, mint az eredeti történetben. Pedig aztán itt is nagyon pofátlan tud lenni. xD

Összességében: Tetszett, hogy felidézte Jane Austen stílusát, de mégis érezhető volt rajta a modernség is. Mivel több szálon futott, míg a Büszkeség és balítélet szinte csak azt mutatta meg nekünk, hogy mi van Lizzy-vel.


Ami nagyon tetszett: 
Úgy összességében.

Ami nem tetszett:
...

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Minden ami vélemény Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review