2016. február 26., péntek

A Rémálom-ügy

Bejegyezte: 1995 dátum: péntek, február 26, 2016
Tartalom:
"Behunytam a szemem, beszívtam a levegőt, és az ujjaimat a homlokára tettem.

A tizenhat éves Porka Evergím késő éjjel betör egy házba, de nem azért, mintha bűnöző volna. Nem: Porka egy Rémálom.
Szó szerint.
Nem elég baj, hogy ő az egyetlen Rémálom az Akkordél Akadémián, a mágusfélék bentlakásos iskolájában, és kénytelen hírhedt anyja árnyékában élni, de mikor betör Eli Bookerék házába, még minden sokkal bonyolultabbá válik. Eli nagyon jóképű, ezért a mellkására ülni és az álmaiba hatolni már nem is lehetne kínosabb.
Pedig az lesz.
Eli egy gyilkosságról álmodik. A helyszín az Akkordél.
És végül az álom valóra válik. Porkának most már követnie kell a nyomokat – részint Eli álmain belül, részint odakint –, hogy megállítsa a gyilkost, mielőtt további embereket ölne meg. És mielőtt az illető rájönne, miben sántikál Porka, és kiválasztaná soron következő áldozatául…"


Én és a könyv: 
Igazából már megjelenés óta érdekelt, de nem mertem megvenni. De aztán megnyertem a második részét BTK-n és így végre elhatároztam magam. :D

Véleményem:
Ettől a regénytől nem vártam túl sok újdonságot.
Viszont azt nagyon is vártam, hogy legyen aranyos és könnyed. :D Ezt pedig meg is kaptam.
Szerintem nem túl bonyolult a cselekménye. Bár van egy nyomozós vonal, ezt sincs túl bonyolítva.
Volt olyan rész, amit könnyen kikövetkeztethető volt. Bár talán nagy csavarnak szánta az írónő, de elég egyértelmű. De azért akadt olyan is, ami meglepett.
Maga a világfelépítés alapjaiban sok újat nem tartalmaz. Hiszen a már ismert fantasy lényeket kapjuk; szirén, mágus, vérfarkas stb.
Viszont nagyon bírtam, hogy a mágiát modernséggel vegyítették, mint az E-net és varázs Tabletek. xD Plusz kólafüggő tündérek és ehhez hasonlók.
Illetve még nagyon tetszett az Akarat is. Nem az tetszett benne, hogy mennyire korlátolja az varázslatot, hanem maga az ötlet, hogy ezért nem vérengzenek a démonok, ezért nem ugranak egymásnak a különböző varázslények stb.
Valakinek esetleg még Proka tűnhet újdonságnak. Én legalábbis még nem találkoztam egy könyvben sem Rémálommal. Viszont maga a lény nekem nem volt új, mivel valamikor régen olvastam róla egy blogon. :D
A szereplők egyelőre távol állnak tőlem. Nem utálom őket, de ahhoz, hogy igazán szeressem őket, ahhoz túlságosan felületesen lettek bemutatva. A személyiségükről nem valami sok dolgot tudunk meg.
Remélem ez majd a folytatásban változik.
Volt néhány unalmasabb pillanat. Leginkább a közepe felé éreztem úgy, hogy kicsit lankad az érdeklődésem.
És nem igazán kedveltem meg Porka anyját sem...
De összességében jó volt a könyv :D Tetszett és érdekel a folytatás. :D

Ami nagyon tetszett:

Álomba utazgatás :D

Ami nem tetszett:
A szereplőket jobban ki kéne dolgozni

Idézet:
"– Nincs jobb dolgod? – kérdeztem, és újra beütöttem a kódot. – Például szórakoztathatnád megint a kis barátaidat. Sőt, tudod, mit? Csinálhatnál valami igazán látványosat is. Például a fejed ütögetve dörzsölhetnéd a pocakodat. Vagy séta közben rágózhatnál. Mármint ha úgy érzed, sikerülne.
– Kösz, nem! Inkább itt ülök és nézlek. Annyival nagyobb élvezet!
– Ja, nekem is, mindig. – Kirántottam a szekrényem ajtaját, próbáltam vele képen találni. Az meg nekem lenne akkora élvezet."

"Kirázott a hideg a szavaira. Az egész kicsit túlzottan hasonlított a Rémálom az Elm utcában című horror filmre."

"– Gondold csak el, milyen szuper dolgokat tudsz majd csinálni ennyi extra varázserővel.
– Pont ez a baj. Azt is épp elég nehéz kezelnem, amennyi most van. Még egy kicsi, és a végén felrobbantom magam."

"– Tényleg itt fogsz ülni? – kérdezte Eli.
– Jobban szeretnéd, ha fejbe vágnálak egy palacsintasütővel?"


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Minden ami vélemény Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review