2018. február 27., kedd

Rumini

Bejegyezte: 1995 dátum: kedd, február 27, 2018
Tartalom:
"Hallottatok már Pelevárról? Ott található a világ legnagyobb kikötője és a híres bazár. Sehol máshol nem lehet zsugorító meg növesztő port kapni; van itt láthatatlanná tevő kalap, látószelence, a régi pajzsokról, késekről, fegyverekről, kincses ládákról és csodakenőcsökről nem is beszélve.A Szélkirálynő nevű hajó éppen Pelevárba tart, fedélzetén két mindenre elszánt hajósinassal, a két jóbaráttal, Ruminivel és Balikóval. Az út hosszú és veszedelmes, a Szélkirálynő egyik veszélyből a másikba sodródik. Miért félelmetes hírű a Ragacs-tenger? Hogy lehet átkelni a rettegett Sárkány-szoroson? Mit rejt a lakatlan sziget, ahol vízért szállnak partra? És hová tűnt Rumini?"


Én és a könyv:
Sok jót hallottam róla, ezért kíváncsi lettem.

Véleményem:
Kivételes alkalmak egyike, hogy gyerek könyvet lapozgattam. :D
Én a nem régiben megjelent, új illusztrációs változatot olvastam.
Nagyon tetszettek a rajzok. Az egész történetet úgy láttam magam előtt, mintha egy menő rajzfilmet néznék éppen.

Alapból nem én vagyok a célközönség, de el kell ismernem nagyon is élveztem. Egyáltalán nem volt kínszenvedés a végére érnem. Érdekelt, hogy mibe fog keveredni Rumini és miképpen keveredik ki belőle.
Izgalmas, aranyos, de közben nem túlontúl tündi-bündi.
(Nem szeretem, ha a gyerekeknek szóló történetekből hanyagolnak mindenféle agressziót. Tudom, hogy sokan meg épp ezt tartják negatívnak. De én pont az ellenkező elvet vallom.)
Vannak itt gaztevő kalózok, sárkányok és bűnözők is.
De ugyanúgy vannak aranyos jelentek is.
A jók megkapják a méltó jutalmat, a gonoszak pedig a büntetést.
Bár volt a történetnek egy olyan szakasza, amit kicsit untam. Ott számomra picit leülepedtek a dolgok. De az is lehet, hogy ez már csak a fáradtságomnak volt tudható.
A szereplők egyébként aranyosak, de vannak olyanok is akiket nem lehet szeretni. Főhősünk Rumini kedvelhető figura, viszont egy igazi csibész, aki sokszor keveredik bajba. Talán néha túl sokszor is. Egyébként kíváncsi leszek, hogy lesz-e valamiféle karakterfejlődése.
Balikó is aranyos volt és bár kisebb szerep jutott neki, de nekem eddig ő valahogy szimpatikusabb. Talán azért, mert úgy láttam kettejük közül ő a visszafogottabb és ez valahogy jobban tetszett.

Összességében nem volt rossz. :)

Ami nagyon tetszett: 
Nem unalmas.

Ami nem tetszett: 
Rumini néha szót fogadhatott volna.


Idézet:
"…Múltkor már a tizennegyedik szilvás gombóc kifogott rajtam, pedig csuda finom volt.
– Hát ez tényleg nem túl dicső – vigyorgott Rumini. – Szilvás gombócból és palacsintából legalább húszat be kell vágni, hogy érjen valamit."

"– Már megint nekünk kell felmosni – dühöngött Rumini, de Balikó oldalba bökte.
– Nyugi, nem mosunk fel és kész.
Rumini csodálkozva nézett Balikóra, aki hatalmasat kacsintott.
– Nincs mivel. Vízbe dobtam a felmosó dézsát és partvisokat is."

"Szívesen elcsomagolt volna egy kis csokoládét is, de már egy morzsa sem maradt abból, amit Ajtonytól kapott a Batka-szigeten."

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Minden ami vélemény Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review