2013. december 6., péntek

A Beavatott

Bejegyezte: 1995 dátum: péntek, december 06, 2013
Tartalom:


"EGYETLEN DÖNTÉS
alapján megtudhatod, kik az igazi barátaid
EGYETLEN DÖNTÉS
meghatározhatja az értékrendedet
EGYETLEN DÖNTÉS
örökre megmutathatja, kihez és mihez vagy hűséges
EGYETLEN DÖNTÉS, AMELYTŐL MEGVÁLTOZOL
Beatrice Prior az antiutópisztikus Chicagóban él: az itteni társadalom öt csoportra tagolódik, melyek mindegyike egy-egy erény kiművelését írja elő tagjai számára. Ők az Őszinték, az Önfeláldozók, a Bátrak, a Barátságosak és a Műveltek. Az év egy bizonyos napján a mindenkori tizenhat éveseknek el kell dönteniük, melyik csoporthoz kívánnak tartozni. Ennek kell szentelniük életük hátralevő részét. Beatrice ingadozik aközött, hogy a családjával maradjon-e, vagy végre önmagává váljon. Ez a két lehetőség kizárja egymást. Végül olyan döntést hoz, amely mindenki számára meglepetést jelent – még önmagának is."

Én és a könyv:
Bia sokat áradozott róla, neki az egyik kedvenc regénye és imádta.  Másoktól is jó kritikákat hallottam + szeretem a disztópiákat, szóval gondoltam ideje elolvasni. :D

Véleményem:
Tetszett a könyv, csak nem annyira, mint ahogy vártam. Az elején letehetetlen volt. Tudtam, hogy másnap suliba kell mennem, de éjjel háromkor még olvastam. Aztán valahogy egyre inkább alábbhagyott a lelkesedésem és csak tudni akartam mi lesz a vége. A főszereplő - Tris - nagyon szimpi volt. Tudtam azonosulni a karakterével, bár sok helyzetben én másképpen döntöttem volna a helyében. A szerelmi szál... hááát nem igazán nyűgözött le. Valahogy nem tudta elhitetni velem, hogy hatalmas vonzalmak vannak, a két fél között... Viszont a 31. fejezetnél már úgy éreztem, hogy mégiscsak van esély! :D
A különböző csoportok nagyon bejönnek és folyamat azon agyalok, én hova illenék? :D
Ugyanis, Önfeláldozó semmiképpen se tudnék lenni. Tudok én önfeláldozó lenni bizonyos helyzetekben, de alapból önző embernek tartom magamat XD Őszinte? Ugyan... én szemrebbenés nélkül hazudok és úgy gondolom bizonyos helyzetek megkövetelik a hazugságot. XD Barátságos? Hmm... alapból általában az vagyok, de ha rossz napom van simán ráförmedek bárkire. Meg akárkivel nem vagyok barátságos. XD Műveltek: szeretek új dolgokat tanulni és kérdéseket feltenni, mert kíváncsi vagyok. Viszont az, hogy úgy éljem le az életemet, hogy az egészet végigtanulom... az nem tetszik! A Bátrak pedig... imádom az extrém dolgokat és a kalandokat (egyik legnagyobb vágyam az ejtőernyőzés), de mozgó vonatból kiugrálni.... hááát nem is tudom. XD
Egy biztos: Érdemes volt elolvasni és valószínűnek tartom, hogy a folytatásokat is elolvasom, majd.
Most már nagyon kíváncsi vagyok a filmre is. :D




Ami nagyon tetszett:
A csoportok.

Ami nem tetszett:
Peter... Az ő karaktere benne lehetne a Top 3, köcsög szereplők között. :D




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Minden ami vélemény Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review